Snellman och Micke Björklund fann varandra

Kocken och reality-tv-stjärnan Micke Björklund har på sistone dykt upp på skärmar i olika Snellman sammanhang. Bägge parterna är mycket glada över samarbetsprojektet.

Snellman och den åländske mästerkocken Michael Björklund har även samarbetat tidigare, bland annat i samband med Snellmans 60-årsfirande. I början av året skrev parterna på ett tvåårigt avtal om marknadsföringssamarbete.

Redan i början av året bekantade tv-kocken sig med verksamheten av Snellmans slakteri och nedskärning. Samtidigt fick han värdefulla insikter om hur familjeföretaget, som i år fyller 70 år, tillverkar naturliga och välsmakande produkter.

 

– Micke Björklund har en entusiasm som smittar av sig och hans besök har verkligen varit uppskattade bland vår personal. Vi tror också att hans humor, positiva energi och djupa kunskap gör honom till en bra ambassadör för oss både i Finland och Sverige, säger Snellmans Köttförädlings kommunikations- och marknadsföringsdirektör Tommi Fors.

I februari bjöd Björklund dessutom in Snellmans personal till sitt kök på Åland via Teams för att prata om positiv energi, vikten av att trivas i sitt arbete och att finnas där för sin familj.

 

Med sociala medier i spetsen

Snellman och Snellmans produkter har redan figurerat en hel del i Micke Björklunds videon och sociala medier. Matlagningsvideon på Björklunds populära YouTube-kanal, med produkter som är tillverkade av rena råvaror i Jakobstad, är en del av samarbetet.

I sommar kommer Björklund dessutom att vara med i en videoproduktion av en miniserie. Då kommer han att i roadtrip-anda besöka olika gårdar i Österbotten och Snellmans fabrik på Granholmen i Jakobstad. Och vid sidan om kommer han att laga god och inspirerande mat.